Mørketid #1

I morgen er der 27 dage tilbage til vintersolhverv. I den periode vil jeg hver næsten hver dag tage et billede fra det samme sted med samme motiv for at f’ølge lysets afmarch. Det kan ikke nytte at bruge lejligheden, for det er mørkt de allerfleste morgener jeg tager afsted, så det bliver fra barnehagens hoveddør kl. 9 (ca).

Jeg vil gerne dokumentere dette her for mig selv, men nu ved i andre at indlæg som Mørketid # kan i bare springe over.

Bare for at sætte igang kommer her et morgenbillede taget ud af køkkenvinduet kl. 9:

IMG_0375[1]

20 meninger om “Mørketid #1

  1. God idé. Jeg husker en skyfri aften for 17 år siden i Hillerød, hvor jeg gik et sted uden lygter, og der kunne jeg se en dybblå farve på himlen, samtidig med de første stjerner – det var meget smukt. Jeg vil tro, at man i Hammerfest må gå efter de oplevelser af lys, is og stjerner, som er specielle for de kolde egne. Glæder mig til at se billeder! jeg får ikke taget så mange, kan jeg tilstå med det samme 🙂

    1. Mine kolleger fortæller at de ikke SER de ting som jeg ser, men jeg tror de nyder at jeg gør opmærksom på det og jeg er fuldstændigt hæmningsløst vild med himlens skiften farve 🙂

  2. Smukt er der i hvert fald der hvor du færdes, og hvis ikke du har set det har jeg svaret på dit spørgsmål om hvad min nevø arbejder med.
    Det var et dejligt indlæg det forrige, og det glæder mig at du trives både med dit nye job og dit nye nye land, med alt det nye det indebærer. Jeg er sikker på du er en højt elsket og værdsat person.

    1. Undskyld Pia, jo jeg har set dit svar og troede jeg havde svaret men det er åbenbart glippet.
      Ihvertfald er det ligetil at blive værdsat når man er den eneste i personalegruppen med formel uddannelse 😉

    1. Massevis aktivitet med mørketidstema, pepperkakebaking, julegaver til mamma og pappa og moro på akebret 😉
      Jeg syns faktisk det er ret svært at lære at tale og skrive norsk, men håber jeg kan komme på et ½ års kursus i det nye år så jeg kan bestå Bergensprøven 🙂 Klem

Der er lukket for kommentarer.