Første

Jeg blev sendt tidligere hjem fra jobbet i går. De lokale var sikre på at næste bus slet ikke ville køre, så jeg tog afsted og fik en totalt ugennemsigtig voldsomt sejlende bustur over fjellet. Vejen blev først lukket 20 over 19.

I dag skulle jeg åbne barnehagen og havde lavet aftale med en af chaufførerne om at ringe og få “min” chauffør til at tage mig op lige overfor min adresse, fremfor at jeg bestiger sykehusbakken få minutter før busswen kører akkurat samme vej!!!

Forsølveien var, ifølge vegvesen.no fortsat lukket kl 0525, men jeg tænkte at den slags ved de lokale buschauffører sgu nok mere om, så jeg ringede lavede aftale om opsamling og “de bruker nok å åpne bommen klokka 6 så vi færer”.

Og det gjorde vi. Og konstaterede også at bommen var lukket og fik at vide at der midt i sneen et eller andet sted på toppen står et par trailere som de lige skal have fjernet, sååååeh hvornår der lige blev åbnet igen ???

Så nu sidder jeg med endnu en kop morgenthe og venter på at næste bus kører lidt over 7 og så må vi se.

Jeg har selvfølgeligt ringet og vækket kollega så en anden kan tage imod de unger der dukker op fra morgenstunden.

13 meninger om “Første

  1. Det var dette indlæg jeg lige skulle have læst ordentligt. Av, det er godt at der er en venlig hjælpsom indstilling til vejrligs forhindringer!

  2. Håber du er kommet både frem og hjem igen, synes da at det er fint at du kan aftale med chaufføren at han samler dig op så du ikke skal mose op af en dum glat bakke som han alligevel skal køre op ad. ;-D

    1. Ungerne bor jo lokalt så de skal nok komme hjem i egne senge og jeg stoler da på min leders vurdering af vejret…..meeeen ellers ville det jo også gå med en overnatning 🙂

  3. fiberfryd

    Hvor er det skønt, at du nyder livet deroppe nordpå; det var en god beslutning du tog.
    Vind og vejr kommer til at fylde rigtigt meget de næste mange måneder; godt du har kolleger der kan tage over, når naturen lægger forhindringer i vejen (bogstaveligt talt) 😉

  4. Det er fedt at alle virker til at tage vejret som det nu engang er.. Man kan jo heller ikke gøre andet, og for de lokale er det vel helt almindeligt vintervejr. 🙂

Der er lukket for kommentarer.