2014

nytt år 2013 021

Der er ganske vist 20 dage til de ikke længere skriver ‘mørketid’ over vejrudsigten i avisen, men den er da lige deromme bagved. Ser i den ikke ? Det er en flot morgen, denne den første i et spritnyt år.

Lad mig derfor begynde med at ønske mine læsere et rigtigt godt Nytt År. Jeg håber i havde en dejlig aften, i går, og ikke er alt for ramt af bakrus/tømmermænd Smiley, der blinker

nytt år 2013 012nytt år 2013 009

Er det ikke bare sådan, at hvis man fejrer nytår ved en havn, ja så er der nødraketter i luften. Ikke fordi nogen er i nød lige der, men bare fordi de er flotte og meget røde, holder længe og e rlige ved hånden?

På et tidspunkt talte jeg 9 i luften på een gang, men disse 5 var hvad jeg klarede at fange.

Der var det flotteste fyrværkeri så langt øjet kunne se, og ikke ret mange store knald og hyl. Det varede for alvor fra ca. 10 minutter i midnat til 20 minutter ind i det nye år. Og når jeg ser ud af vinduet nu, ser det ud som om folk har ryddet op efter sig. Her udenfor ligger ihvertfald intet og flyder.

Og hvordan fejrede jeg så i al min “alenehed” denne særlige aften; jo ser du………

Jeg så Dronningens tale, hakkede hun ikke en del i det eller er det bare mig. Og lidt senere så jeg Kongens ditto. Kongens tale var tematiseret og han talte dels om det jubilæumsår som netop er slut (kvinders stemmeret i Norge), dels om det jubilæumsår der netop begynder (Norges grundlov’s  100 års fødselsdag).

Jeg tænkte tilbage og reflekterede over året der gik. Tænkte på hvor meget der nåede at ske i det ene lille år- Det var heftigt på mange måder og med udsving i begge ender af skalaen.

Nu sidder jeg så her, i Hammerfest, og ser ud over havn og fjell og har så utroligt mange ting at glæde mig til. Dette år vil blive smækfyldt med første.gangs-oplevelser, og det er i min verden helt perfekt.

Og med disse ord; endnu engang Rigtigt godt nytår

4 meninger om “2014

  1. Det er skam gode billeder, jeg kunne godt se at det var fyrværkeri (mon det er nødraketter? De er forbudte at bruge som fyrværkeri her i Danmark!)

    Men det bedste er billedet af “mørketid” som ikke er så mørk, den er lige deromme, ja. Her er det som om tiden lige omkring solnedgang ofte ledsages af en opklaring, og så er der ikke så mørkt. Regnvejrsdage kan være deprimerende, hvis man ikke har andet at lave 😉

  2. Jo de røde raketter er altid at finde ved vandet. Det er ikke nemt at tage billeder af fyrværkei, men du har da klaret set flot.
    Tak for beretningen om din juletur og må dit nye år bringe en masse godt med sig.

  3. Nogle gange sker der meget på et år, både gode og mindre gode ting, håber dit 2014 bliver fyldt med gode oplevelser. ;-D

Der er lukket for kommentarer.