Solen er tilbage

Direkte og i overført betydning.

2 gange har jeg set solen i Hammerfest

Hammerfest Forsøl Barnehagen 006

Dette billede er taget på Prærien fredag den 31 udenfor en kollegas hus. Vi skulle videre til lederens hytte på fjellet for at holde årsfest efter en formiddag i oprydningens tegn.

Og rydde op, DET trængte vi til. En ny kollega kom og gik. Han blev mødt med store forventninger, levede på ingen måde op, splittede personalegruppen, hypede ungerne og drev mig ud på randen af stress og sammenbrud og det var overhovedet ikke behageligt. Nu er han væk, samarbejdet i gruppen virker igen, solen skinner og hvis vi er rigtigt heldige kommer der snart mere sne.

Jeg tager stadig flest billeder af himlen og skyerne og lidt af ungerne og barnehagen. Jeg læser og strikker og om lidt vil se langrend fra Sotsji. Ikke fordi langrend egentlig får de små hår til at rejse sig, men det er nu sådan vi gør her…..hygger med the på kanden, garn på pindene, fødderne oppe og vinter OL på TV.

Hammerfest Forsøl Barnehagen 023

Og nåeh ja da…..om aftenen i Veronica’s hytte så jeg nordlys. Ikke det store prangende grønne slør, men en bleggrøn stribe på himlen, som blot viste mig at jeg ikke er totalt jinx’ed angående nordlys, så der er håb. Der er ALTID håb.

8 meninger om “Solen er tilbage

  1. Solen bliver så ekstra velkommen, når der sådan går nogle måneder imellem at den viser sig.
    Jeg kan blive helt misundelig på dig, over at du sådan har turdet rive din tilværelse op og nyorientere den.

    Siger hende, der i 80’erne lavede næsten det samme stunt og flyttede til Grønland i næsten 4 år 😉

Der er lukket for kommentarer.