Nordlys og sollys

Jeps, jeg så det. I morges. Og nej, der er ingen billeder.

Kvart i seks i morges stod jeg og ventede på bussen mens jeg småfrøs. Dynevarmen havde svært ved at forlade kroppen og så er minus 2 rigeligt koldt.

Tiden skal jo gå med noget så jeg filosoferede lidt over at for kun halvanden måned siden skulle jeg med 9-bussen for at se begyndelssen af dagslyset/blåtimen men nu, på vej mod marts, er der en smal lysstribe over fjellene mod øst allerede kvart i seks. Da jeg drejer hovedet og ser ud over havnen og bugten ser jeg pludseligt nordlys. Ikke det store blus, men nordlys var det og jeg er super fornøyd.

Som dagen begyndte, fortsatte den ……..

Bollebagning fra morgenstunden i barnehagen: heller ingen billeder af det, men det virker ret godt at sætte dejen dagen før og sætte den i køleskabet natten over. Jeg tror alle syns det er hyggeligt at træde ind i huset til duften af friskbagte boller.

Herlig tur ud i solen med ungerne og DET er der billeder fra Smiley

himlen over Forsøl 002himlen over Forsøl 003himlen over Forsøl 005himlen over Forsøl 007

Jeg var barnevognschauffør og vurderede at vognen ikke skulle ned over den isede bakke for at nå stranden, så mindstebarnet og jeg gik videre langs kysten.

Selv den dejligste plet på kloden har sine besynderligheder, og jeg kan jo ikke lade være at fotografere dem:

himlen over Forsøl 011himlen over Forsøl 012

Men også flydebro og plads til byboernes både (Forsølværingerne har deres både på den anden side, og nøjes med tov til at trække båden inden for rækkevidde eller en jolle til at ta sig ud til båden  —  blev jeg belært om).

himlen over Forsøl 013

10 meninger om “Nordlys og sollys

  1. Sollys er nu ikke så dårligt, næste gang du ser nordlys må du fotografere, men det kan jo være svært hvis man ikke har kameraet på sig. ;-D

  2. De andre billeder er nu også smukke at se på. Det øverste er jo blåt i blåt alt sammen, og sneen kan til forveksling ligne sand, synes jeg. Eller er her bare for mørkt, hvor jeg sidder mon?

  3. Fantastisk at starte en dag med nordlys, der går over i det skønneste sol og blå himmel, krydret med nybagte boller og nu kage.. 😉

    Det lyder som en skøn dag, lad der være mange af dem. 😃

Der er lukket for kommentarer.