Isbrodder–lænestol–strik–min bus

Jeg har slidt tre par brodder op. 2 helt billige og et par halvdyre. På de billige sker der det at “sømmet” bliver trådt ud eller bliver slidt af og på de halvdyre skærer gruset på veje og fortove  gummistropperne i stykker. Jammen så lad da være med at gå på gruset med de brodder, kan jeg høre mumlet for mit indre øre.

Den logik kan jeg desværre ikke efterleve for brodderne er ret så vanskelige at sætte på støvlerne. Jeg skal ned og sidde og have støvlen af, og den proces gider jeg ikke flere gange mellem mit hjem og min arbejdsplads, så de må blive på, de brodder.

Torsdag på vej hjem fra job havde jeg købt et par af de billige fra Rema1000 og gik alligevel på røv og albuer, ikke een men to gange lige udenfor Rema. I første styrt landede jeg ret på højre knæ, og hvis der er nogen af jer der har slidgigt så ved i hvor sindsygt det gør bare at støde knæet ind en bordkant….kan hilse og sige at hård is ikke er spor bedre. Næsten oppe på to ben, glider begge fødder væk under mig og jeg banker ned på højre hofte. Højre håndled landede på min indkøbspose med en stor pakke cornflakes og 1,75 liter ekstra letmælk, og det var muligvis heldigt.

Jeg bliver dødræd for at gå resten af vejen hjem og har ingen idé om hvor tosset det ser ud når jeg går med stive knæ og øjnene stift rettet mod jorden for at spotte den næste grusplet jeg kan stå fast på, UDEN at falde mere.

Jeg kom hjem uden flere fald og har nu købt DYRE brodder og håber at de kan redde mig gennem resten af vinteren…..

BRODDER OG HOFTE 008

Disse er møg dyre, men der er intet gummi at gå på, kun stål”diamanter”. Jeg håber sørme de er priser værd.

I nat har vi fået et bittelille drys sne, men eftersom temperaturen kun er lige omkring 0, vil det hurtigt være væk igen. Og lige under det lurer et lag is Smiley, der blinker

BRODDER OG HOFTE 003

I barnehagen sparkene pakket væk og cyklerne fundet frem, og det er naturligvis alt, alt for tidligt, men vi håber at vejrguderne bliver så provokerede at de smider tonsvis af sne efter os nu.

Barnehagen måtte jeg opgive i går. Kunne hverken sidde eller gå efter min nærkontakt med isen udenfor Rema. Min styrer kørte mig hjem. Og hjemme kunne jeg kaste mig i yndlingsstolen som er forfærdeligt grim, men den er god at sidde i og der skete så lidt fremdrift med den nye Marius.strik 001

Om min bus kan jeg glad fortælle at jeg er taget til nåde af byens buschauffører igen, og der oven i købet nu arbejdes på at ændre ruteplanen til og fra Forsøl. Det sidste er nu næppe min skyld, men bliver det virkelighed får jeg mange mange minutter forærende hver eneste uge.

5 meninger om “Isbrodder–lænestol–strik–min bus

  1. bjorgnin

    Heisann!

    Hva du får til Annette!
    Var litt spent på om du har holdt ut der oppe…. men skjønner at folk rundt deg tar ansvar etter hvert!
    God strikk videre. Du er tøff!
    Klem

  2. fiberfryd

    Jeg håber dine penge er godt givet ud, så du ikke kommer mere til skade! De må da døje med mange faldskader deroppe, eller er det bare de uvante danskere der ikke kan finde ud af det 😉 Forhåbentlig har du det allerede bedre – men det er da godt at Marius kan holde dig i gang.

  3. Uha det er et farligt sted du har slået dig ned.. Håber de nye snekæder sikrer en mere stabil gangart.. 🙂

    Pust og god bedring.

    Kh Inge

  4. Holddaop – snekæder til støver! Hvis du sætter dem på hænderne i sommerhalvåret, behøver du ikke at frygte overfaldsmænd 😉
    Jeg håber for dig, at de kan forhindre flere farlige fald – det andet kan jeg godt forstå, at man kan blive helt paranoid af.

  5. Min ældste lærte at køre uden støttehjul i Nuuk i januar måned (1983). Sneen var fast, og han var påklædt så et styrt ikke gjorde det store – heller ikke på tøjet. Så jeg anser sne og cykler for en fin kombination.
    Noget helt andet er føret med kombinationen tø/frost og meget sne. Det er en dræber, især hvis der samtidig er blæst.
    Pas nu rigtig godt på dig selv, og gå forsigtigt, bredsporet og med små, ‘flade’ skridt!

Der er lukket for kommentarer.