Godvær, sletvær og mye vær

Det kan hurtigt skifte på disse kanter af verden. Følgende 5 billeder er fra min tur ud i luften søndag formiddag.

16 mars 2014 i sol og snø 00216 mars 2014 i sol og snø 00316 mars 2014 i sol og snø 005

På den anden side af Melkøya sner det.

16 mars 2014 i sol og snø 01416 mars 2014 i sol og snø 015

Da jeg vendte snueden hjemad begyndte det at sne.

Og det gjorde det så hele natten så landskabet var hvidt igen mandag morgen (og mine brodder igen i stykker).

Mandag var jeg på et kursus der blev holdt på Gjenreisningsmuseet her i Hammerfest. I en pause gik jeg op og nød udsigten fra 4. sal:

17mars kursus, snø og nye brodder 00117mars kursus, snø og nye brodder 00217mars kursus, snø og nye brodder 004

Da vi gik 3 timer senere lå der 20 cm sne på Hanne´s bil og jeg havde 3 forskellige forretninger jeg SKULLE i. Bilen herunder er een af naboernes, som den så ud i aftes. Jeg er svært godt tilfreds med ikke at være den der skal skrabe den ren for sne Smiley

17mars kursus, snø og nye brodder 007

Resten af aftenen/natten så der temmeligt ugennemsigtigt ud udenfor:

1718 mars 2014 002

Men også her er kondiløberne af en anden race end resten af os (ihvertfald anderledes end mig):

1718 mars 2014 001

Udenfor daler den sne vi skulle have haft i januar og februar lystigt ned, og jeg er ganske fornøjet. Kan jo rigtigt godt lide sne. Langt bedre end end is Smiley, der blinker

Men lidt morsomt er det jo at denne sne kommer samtidigt med alle danskernes herlige billeder af krokus og påskeliljer.

5 meninger om “Godvær, sletvær og mye vær

  1. fiberfryd

    Smukke snebilleder – og nu med lys 😉 Jeg elsker nu også rigtig sne (ikke bare det sjask danskerne ofte ender med), men jeg nyder nu også at vi nu kan sidde ude i ikke ret meget tøj, sørme.

  2. bjorgnin

    Heisann!

    Jeg synes det er veldig godt gjort at du holder ut og humøret oppe, nå kommer sola, Annette ☺️

  3. Birthe Larsen

    Ikke bare krokus og påskeliljer titter frem, nej, i min lille have er også purløg og løvstikke godt på vej.

Der er lukket for kommentarer.