Hej hej…jeg er her endnu

Vinteren  er, vist nok, ved at være ovre her på disse breddegrader, og vejrvarslet for de næste par uger ser helt fornuftigt ud:

værvarsel

Dagene går med arbejde, fri og mere arbejde. Og ind imellem lidt beslutningstagning. Jeg har besluttet, og også meddelt min arbejdsgiver Adecco, at jeg ikke ønsker at forlænge min kontrakt i Hammerfest. Her er den skønneste natur og jeg er endnu ikke blevet træt af at nyde himlens foranderlighed, men det er bare for langt borte fra alting.

Jeg har måttet melde fra en fejring i Danmark jeg ellers vildt gerne ville med til, men een ting er prisen på flybilletten, noget helt andet er at man må beregne et døgn til transporten  —  HVER VEJ  —  og det koster jo også i tabt indtægt.. Og ingen kommer heller sådan farende uanmeldt til kaffe her, fordi det er nøjagtigt lige så dyrt og besværligt at rejse den modsatte vej.

Så jeg vil syd for Tromsø, helst. Aller aller helst vil jeg ud på vestkysten at bo, min drøms overskrift er “fjell, fjord, fjære”, og det er ikke sikkert det lader sig gøre i denne omgang, men det vil vise sig.

Fritiden bruges fortsat på bøger og strikketøj og ud over diverser ullsokker er det blevet til slumretæppe:

ullpleid og barnehagen 001

og endnu en Marius men denne gang i størrelse Gustav:

marius til gustav 002

På pindene er lige nu et bestillingsprojekt til roomie, som der ikke kommer billeder af foreløbigt. Kan bare sige at det er STORT.

Apros-pos roomie. Hun har lånt en bil nogle dage, så idag blev jeg inviteret med på køretur…….

Herunder Kirkegårdsbugten i Forsøl:

12 grader og høj sol 00112 grader og høj sol 00312 grader og høj sol 00912 grader og høj sol 012

Der ligger stadig mængder med sne, og med de varmegrader vi har haft den sidste tid, er det en meget våd og meget tung sne at gå i.

Næste stop var Alpinbakken i Hammerfest. Hverken roomie eller jeg er alpinister, mens syns nu vi måtte se stedet og skyde et par billeder (juhhuuuu  vi har været der !!!):

12 grader og høj sol 013

Ved bakken ligger en større bjælkehytte (klubhus og cafeteria), som tilsyneladende er blevet flyttet på et tidspunkt:

12 grader og høj sol 01812 grader og høj sol 017

Da vi nu var så godt igang med at lege turister, fortsatte vi til Salen og havde lidt håbet at Turiststua havde åbnet så vi kunne nyde en kop kaffe sammen med den storslåede udsigt, men vi måtte nøjes med udsigten og det var helt ok. Temperaturen i solen målte 12 grader, himlern var blå og udsigten nærmest uendelig:

12 grader og høj sol 02212 grader og høj sol 02412 grader og høj sol 02612 grader og høj sol 03012 grader og høj sol 03912 grader og høj sol 04012 grader og høj sol 043

Kære mor:  herunder ser du et billede af kameraet:

12 grader og høj sol 021

Vi sluttede på Skansen:

12 grader og høj sol 04912 grader og høj sol 05012 grader og høj sol 053

En herlig dag med masser af sol og frisk luft blev foreviget med mit nye brugte kamera……et canon EOS 400D.

11 meninger om “Hej hej…jeg er her endnu

  1. Hvor fa… blev min kommentar af..??
    Hmmm prøver igen.
    Det er rigtig meget ØV at du ikke kommer hjem sidst i maj, jeg savner dig.. 🙂 og håber stadig på at nå en tur til nordnorge inden du rykker teltpælene længere sydover.
    Hvor er det fedt at se dine flotte billeder, tror du har gjort et godt køb. 🙂

    1. Nå ok.. Det går ski godt det her, havde lige glemt de nye kommentarer ligger æverst hos dig.. 🙂
      Måske blogger du for sjældent.. 😉

  2. Ja det er ØV at du ikke kan komme hjem.. jeg savner dig, og håber at nå en tur til nord norge, inden du rykker teltpælene længere mod syd.. 🙂
    Fedt at se dine flotte billeder, det ligner et godt køb.

  3. Jeg kan altså godt forstå, at du vil til at slå dine folder lidt længere sydpå, og netop området mellem Trondheim og Tromsø er virkelig noget af det smukkeste, Norge har at tilbyde.
    Er det en fest sidst i maj, du har måttet melde fra? Så får vi ikke hilst på hinanden der, desværre 😦

  4. fiberfryd

    Næh, bar ‘jord’ og åbent vand 😉
    Fine billeder; det må være skønt at få luft under vingerne og strække den vintertunge krop i sol og lune grader. Jeg håber for dig, at du finder det helt rigtige sted, at slå dine fremtidige folder. Godt at høre nyt 🙂

    1. Må jo indrømme at selvom jeg er glad for sne, har jeg fået vinter nok for denne gang. Jeg jubler til solen og håber at jeg finder et andet sted til august 🙂

Der er lukket for kommentarer.