Taksigelser, lang vandring og rensdyr

Allerførst tusinde tak for hilsner i form af FB-hilsner, kort, sms’er og pakker i anledning af fødselsdagen forleden.

Dagen blev jo fejret i selskab med mor:4 mai 2014 002

Flaget er indkøbt med tanke på 17. mai, men det pyntede fint på fødselsdagsmorgenbordet.

Vi gik en tur til gudstjeneste…..ikke så meget for gudstjenestens skyld, men vi ville begge gerne se Kirken, så hvorfor ikke. Billeder herfra dukker op hen ad vejen.

I dag kan i følge med på en fodtur fra Forsøl til Hammerfest i strålende sol og en lidt kold vind.

long road out of hell 08052014 003long road out of hell 08052014 009

Jeps….de ER kommet, rensdyrene og lige der var dette det tætteste jeg kunne komme på. De ser skravlede ud og trænger tydeligvis til forårsfoder. Der er stadig ikke meget der stikker op over sneen i Forsøl og det der gør ser, med mine ukyndige øjne, ret dødt ud, men det må altså være godt nok.

long road out of hell 08052014 013long road out of hell 08052014 014long road out of hell 08052014 017

Billedet herover viser et sted på vejen hvor der for ikke så mange år siden blev sprængt fjell bort. Før gik fjellet helt ud til vejen, hvilket betød at det sted altid føg til.

long road out of hell 08052014 018

Sporene efter snescooterenes racen over sneen er stadig tydelige..

long road out of hell 08052014 020

Nedad mod Forsøl.

long road out of hell 08052014 022long road out of hell 08052014 023

Det tog 1½ time inklusive fotopauser at gå hjem……kinderne blev røde og fødderne lidt ømme og hvis jeg har gangspærre i morgen bliver jeg ikke spor forbavset Smiley

7 meninger om “Taksigelser, lang vandring og rensdyr

  1. BBirthe Larsen

    Flot klaret ! så trykker alderen alligevel ikke så meget. Og så fik du set rensdyrene – men de er jo også blevet kørt dertil.

    1. Nu er det ikke mere imponerende end som så…der er jo asfalteret vej hele vejen 😉 Kunne være sjovt at gå turen PÅ fjellet når sommeren rammer (med en flaske vand i sekken og en lille pakke kvick lunsj)

  2. Først et pinligt forsinket tillykke med fødselsdagen. Jeg tror, at både du og din mor var glade for at kunne fejre den sammen.
    Det er helt underligt at se alle dine snebilleder, når vi andre vader rundt i lysegrønne bøgeskove og gule rapsmarker.
    Gør det noget, at jeg vader lidt i det? 😉

    1. Næeh, vad du bare 😉 Jeg indrømmer gerne at jeg får lidt hjemve når jeg ser alle de danske billeder af forår.
      Ja det var skønt at fejre sammen med mor og tak (det er altså ikke spor pinligt)

Der er lukket for kommentarer.