Tre postive og en negativ

Tre postive og en negativ oplevede jeg i forbindelse med rejsen fra Hammerfest.

Min bagage vejede til sammen 68,7 kg så jeg forberedt på et ordentligt smæk på overvægtkontoen.Og forberedt på at skulle betale for overvægt på alle tre flyvninger. Jeg havde endda forberedt mig på at i Hammerfest ville sige at så meget overvægt kunne de ikke have med på denne flyvning (som om kl midnat?) så en kuffert måtte eftersendes, men hvilken ?

Det blev 400 kroner og jeg ville ikke se mine kufferter igen før jeg landede i Stavanger. Jeg så vist noget tvivlende på manden, men den var god nok. Prisen på overvægt ved flyvning indenrigs i Norge var netop samme dag sat ned. Glad var jeg Smiley

sidste lørdag i Hammerfest 001

Vi fløj en ½ time før tid og landede derfor 35 minutter før tid i Tromsø, og det besætningen på flyet og de passagerer der skulle hjem og sove sikkert begejstrede for, men vi der skulle “overvintre” i Tromsø så frem til en ekstra halv time på en hård plastikstol. Jeg havde ellers udset mig et blødt hjørne mellem ankomst- og afgangshallen, men næææh, jeg måtte ud i forhallen og vente sammen med de andre. Vi var 4 mænd (som alle kastede sig ned på langs af hver 3 stole og snorksov) og så mig, der gjorde et eneste forsøg og konstaterede at den slags manøvrer vil mit slidte skellet og dårligt vedligeholdte muskelmasse altså ikke være med til. Så det blev en laaaang nat.

Fremme i Stavanger tog jeg en taxi, og havde i forvejen brugt en priskalkulator på nettet for at have en idé om prisen, og blev glædeligt overrasket da den slet ikke var så dyr, men kun kostede 450 kroner.

Døgnets 3. positive stod på mit bord og ventede på mig da jeg låste mig ind i mit nye hjem.

dag 1 010

Resten af torsdagen forsvandt i kuffertudpakning, indkøb og tvkigning og så ellers meget meget hurtigt under dynen hvor jeg sov som en sten i 10½ time…..ikke engang afbrudt af den faste nattetissetur.

Og så blev det fredag og jeg havde ærinder i Stavanger by og havde besluttet at gå over de 3 broer og få set lidt på turen selvom vejret var sådan lidt lummert, skyet og blæsende og så ret så truende ud. dag 2 007

Huset jeg bor i

dag 2 011

dag 2 012

dag 2 013

dag 2 016

dag 2 018

Bybrua – der er højt ned, derude på midten og broen er åbenbart et yndet sted at hoppe ud fra

dag 2 019

dag 2 020

ham der hopper garanteret ingen steder

dag 2 024

I Stavanger kan grafitti også være kunst

dag 2 026

Eet af dagens mål. Her hentes the, diverse dimser og lidt garn

dag 2 028

mens jeg ventede på bussen der skulle fragte mig i mine pakkenelliker hjem, gik det op for at der faktisk står noget der på huset Smiley

Eftermiddagen blev brugt på at vaske lidt tøj og hænge det ud i luften til tørre, men med 77% luftfugtighed blev den proces altså færdiggjort indendøre, og nyde en i is der gav gode minder om varme barndomssommerdage.

dag 2 029dag 2 030

12 meninger om “Tre postive og en negativ

  1. bjorgnin

    Heisann!

    Har forstått at at det ene ekstremværet er bytta ut mot det andre, fra nord til sørvest! Var spent på hvor lenge oppholdet i nord for en danske ville vare… det betyr medfølelse! Hvor lenge blir det til vi ser deg her øst?
    Ikke fullt så mye vind og regn på disse trakter….
    Gi litt lyd i fra deg da Annette, jeg er nysgjerrig på din vandring!
    Go´førjulstid ;:OD)

  2. bjorgnin

    Heisann Annette!

    Ser du har fått mer ansvar i barnehagen, så godt at du ikke mistrives der oppe i nord. Gratulerer!

  3. Birthe Larsen

    Forekommer mig, der er langt mellem indlæggene ! Er der slet ikke noget nyt at berette ?

  4. Jeg har engang for 15 år siden ventet i 10-12 timer i en belgisk lufthavn. Det er “anstrengende”, må man sige. Jeg ved ikke hvad man gør når kroppen ikke længere rigtig medvirker til sådan en stroppetur, jeg kan afsløre at tanken om at “tage på ferie” lyder for mig som “at tage på arbejde”. Men det ville nu være rart at se noget, komme ud og se hvordan der bygges, og byer og landskaber formes.

    Når man sidder med sådanne tanker, så er det en gave at få en rundvisning i billeder som den ovenfor her. Ja, der står noget på huset. Det må du få kommentarer til senere! … walk right up and fight me leave me on the ground dying? Uh.

    Broen er sikkert meget praktisk, men det er nu mest havnebillederne, som taler til den æstetiske sans. Jeg har været i Stavanger én gang (1967) og så nogle smukke steder og en boreplatform. Dengang var byen ikke noget særligt – endnu. 🙂

    1. I fremtiden må jeg bare betale lidt mere for en billet..et bliver min løsning 🙂
      Du har helt ret, broen er ikke på nogen måde æstetisk, men udelukkende praktisk. Lækkert havnemiljø er der masser af. Gammelt og nyt i skøn blanding og jeg glæder mig til at udforske det meget eget mere.
      Mange mange husmure er dekoreret – jeg har kun set en brøkdel – så jeg skal gå blive god til at se op og rundt i stedet for kun frem.

      1. Uha, ja, det med billetpriser har jeg også tænkt meget på, jeg har en stående invitation til SanFrancisco, men med direkte forbindelse eller uden stay-over er det dyrt. Og gaver, restauranter og lokal transport – det ender dyrt.

        Angående husmure og kunst og havn: Yess – mere! 🙂 supergodt. Jeg glemte at skrive at det er et smukt hus, du har fået som bolig!

Der er lukket for kommentarer.