Forsvarsværker

Der må have været forsvarsværker på Hundvåg meget meget langt tilbage i tiden. Jeg ved der er gjort 9500 år gamle stenalderfund på øen og jeg ved at her var flere store (muligvis) kongsgårde i middelalderen.

Dette her har jeg endnu ikke fundet noget litteratur om og wikipedia, min ellers så pålidelige kilde, er også tavs. Der er vist alligevel ingen tvivl om at det er menneskeskabt og har tjent et formål engang:

IMG_0780 

IMG_0781

Sikkert ikke helt så effektivt som de bunkere tyskerne opførte hele vejen fra Kirkenes  til Pyrenæerne men noget kønnere.

IMG_0795IMG_0805 IMG_0810

Jeg kan ikke helt bli enig med mig selv om jeg synes graffittien forskønner eller bare understreger det groteske i sådan en betonblok der bare ligger der og ligger.

4 meninger om “Forsvarsværker

  1. Jeg håber du finder svar, for det ser interessant ud.
    Rækken af tyske bunkers, ned gennem Europa, er et imponerende ‘værk’, som det er svært at holde af, men som generationerne efter os, måske får et anderledes forhold til.

    1. Jeg skal få undersøgt hvad et er….De er meget meget smalle gangene så jeg har svært ved at se en middelaldersoldat springe rundt der. På den anden side kan jeg ikke forestille mig hvad det ellers skulle være 🙂

Der er lukket for kommentarer.