Blåt i blåt

Få af 136 billeder skudt på dejlig sejltur til Lysefjorden på en skøn dag i påsken sammen med mor.

IMG_0861IMG_0865 IMG_0875

Himlen viste sig fra sin flotteste side, nemlig frostklart blå med ganske få spredte striber af hvidt. Bybrua blev “skudt” fra neden, og herefter skærgårdskik på blåt hav under blå himmel:

IMG_0883IMG_0886IMG_0901

Jeg sprang ind og ud for at fotografere, fru Larsen blev for det meste i sædet:

IMG_0897

Der var mange “næææ, se så fint” og “ihhhh, tænk at have sommerhus der” og “jammen hvor er himlen dog blå”. Og det var virkelig en heldig dag at drage på søudflugt på.

IMG_0906IMG_0913 IMG_0924 

Efter en god times tid nåede vi frem til Lysefjorden og Lysefjordbroen:

IMG_0933

Broen har fået en pris for at være bygget med nænsom hensyntagen til den omkringliggende natur……jeg syns faktisk også de har gjort det ganske godt…..IMG_0937IMG_0938

Og pludseligt var det der, fjellmassivet som Predikestolen er en del af :

IMG_0964IMG_0962

Der langt op og højt ned (er jeg sikker på) og jeg lover ikke at der nogensinde kommer billeder af Predikestolen fra andre vinkler end denne fra min side, men vover jeg mig nogensinde derop så ………………………….

Da vi nærmede os Stavanger trak skyerne ind over himlen;IMG_0993

6 meninger om “Blåt i blåt

  1. Ojjj hvor smukt og super billeder Annette.. Den stol må jeg altså se en dag, og gerne både oppe og nede fra.. 🙂

    1. Tak 🙂 Jeg ved at man kan sejle til og gå op, det var bare ikke der vi sejlede til for der skulle man være proffessionel klatrer for at komme op. Kom herop (eller herover) til sommer, så tar vi turen sammen 🙂

  2. Tak for de smukke billeder af jeres dejlige tur under den meget blå himmel.
    ER det muligt for ikke bjergbestigere at komme op på fjeldet til prædikestolen? Det ser ikke sådan ud 🙂

    1. Derfra hvor vi sejlede til er det ikke muligt at komme op og der var heller ikke spor efter professionel klatring. Jeg har derfor tilgode at finde ud af hvordan man kommer op fra vandsiden 🙂

Der er lukket for kommentarer.