sejr

Sommerferien startede den sidste uge af juni, og med den dejligt besøg af Inge fra Danmark.

IMG_1267 Vejret kunne godt have været bedre mens hun var her, men den der sommer altså!!!! En af dagene brugte vi på at trave Stavanger tynd – ikke ø-hop men butikshop – og jeg så pladser jeg ikke før har set, bla. denne morsomme grafitti:

DSC_0056 

Og en nydelig halo-ringrundt om solen, som varsler dårligere vejr – suk, men ringen var fin:

DSC_0057

Inge og jeg har længe snakket om at det kunne være sjovt at komme op på  Preikestolen, så på trods at en skummel juni, sådan vejrmæssigt, havde jeg bestilt billetter med Rødne Fjordcruises til os nogle dage i forvejen. Turen går gennem skærgårde, øer og holme til Lysefjorden med kik nedefra til Preikestolen (så langt har jeg været før med mor), ud og runde en fos og så retur til Lysefjordsenteret hvor man blir sat af og fragtet med bus så langt som til Preikestolshytta.

DSC_0060

IMG_7427Ikke det varmeste vejr. 

IMG_1264IMG_1252 IMG_7545

Og så kom regnen

IMG_7567

Det er ingen hemmelighed at mine knæ, sammen med resten af mit skelet, er godt og grundigt slidt, at mine mange år som ryger har sat sine spor og nu straffer mig med KOLS OG at rygestoppet for toethalvt år siden har lagt ganske mange kilo ekstra på. Disse tre ting tilsammen gav mig massive udfordringer på den tur.

IMG_7568

IMG_7577Her er vi faktisk kun lige begyndt og mine lunger protesterer allerede på det kraftigste, men humøret er højt   🙂

IMG_7588

IMG_7593  IMG_7612 Jeg nåede frem, stædighed hjælper!!!!!, men der var mange gange undervejs hvor det var svært at tro på at det overhovedet var muligt og billedet viser vist meget godt hvor slidt jeg var. Inge havde allerede nået at skyde ganske mange billeder af et par vanvittige schweitzere som, af alle steder på kloden, havde valgt at gå på line 630 meter oppe i luften lige der……inden jeg kæmpede mig det sidste stykke frem.

DSC_0068DSC_0067

Jeg står inde midt på plateauet og tager dette billede, og det var rigeligt tæt på kanten til mig. Se ind på Inge’s blog for flere spektakulære billeder fra den tur.

Jeg er suuuuuperglad for at have gjort det, kan jo næsten ikke bo hvor jeg bor uden at ha den oplevelse med, men jeg kommer aldrig derop igen. Dels var det vanvittigt anstrengende, dels er jeg faktisk ikke så vild med at der er så langt ned.

5 meninger om “sejr

  1. Flot gået! Og et helt storslået vue, men hold da op; jeg så Inges billeder og fik helt ondt i maven over højden, så jeg kan godt forstå, at du holdt dig et pænt stykke fra kanten.

  2. Når Amin Jensen kan bestige Kilimanjaro…..
    Jeg synes det er skæppegodt gået af dig, at du kom helt derop. Store skulderklap i rå mængder.
    Ud over det ville jeg have det som dig, ikke noget med at komme bare lidt i nærheden af kanten. Selv om udsigten måske er flottere derfra.

  3. Det var så fedt at vi begge kom derop og ned igen.. og udsigten var hele turen værd. Men mest af alt er det en rigtig god følelse at have overskredet et par fysiske grænser og rent faktisk kravlet og gået derop og ned igen..
    Det nemmeste i verden ville jo være hvis man kunne blive transporteret derop – det er nok godt det ikke er en mulighed.. 🙂

Der er lukket for kommentarer.