Med sjøen til venstre

Det første jobinterview jeg havde i Norge var med barnehagen på Utsira og det var så utroligt spændende og tæt på at det blev mig der fik jobbet at jeg nåede at sætte mig ret godt ind i den lille ø som ligger derude mod vest.

Nu bor jeg ganske tæt på, så  tirsdag 1. juli tog jeg bussen fra Stavanger til Haugesund og tjekkede ind på Scandic Maritim for dagen efter at sejle til Utsira.

IMG_1298 skjult turistinformation

IMG_1308 MF UTSIRA

Sejlturen tar lidt over en time. En time som blæste de sidste skyer væk  så jeg ankom i strålende sol på Utsira.

Båden ankommer i Nordvikvågen og både hyggeligt småhavnemiljø og uheldigt nybyg møder en ved ankomsten:IMG_1315

Jeg gik mod venstre og holdt havet til venstre hele vejen rundt øen.  Billederne må tale for sig selv:

IMG_1317 IMG_1318 IMG_1323 IMG_1326 IMG_1333 IMG_1338 Havblik

IMG_1347fotomodeller

IMG_1356  også på Utsira kom tyskerne forbi med grim beton

IMG_1367 Sørevågen

IMG_1372 til salg !!

IMG_1374 Fyret

IMG_1381 IMG_1384 IMG_1387stor udsigt 

Jeg ankom lidt over 9 på Utsira. Gik øen rundt i mageligt tempo med indlagt kaffe/lappe-pause og havde næsten halvanden time til  at vente på færgen der sejlede retur 14:45.

2 meninger om “Med sjøen til venstre

Der er lukket for kommentarer.