Og så var det oslo – dag 1

Sidste udflugt i min ferie blev en tur til hovedstaden. En lille tur med 2 overvatninger og ikke ret mange søm- og nagelfaste programpunkter.

Jeg ønskede at se Munch museet. Jeg kom, jeg så og jeg gik hurtigt igen selvom en af mine favoritkunstnere, Van Gogh,  blev parallel-udstillet.  IMG_1404

Jeg stod i kø for at betale ved indgangen, i kø for at blive sikkerhedstjekket og i kø for at se hvert eneste billede. Det er bare ikke mig. Efterfølgende var der også kø for at kø mad og drikke så jeg indførte en korterevarende faste og gik i stedet gennem Botanisk have, som har indgang lige ved siden af og som  jeg aldrig før har set. Der var næsten ikke et øe at se og det var ret dejligt.IMG_1406 krydderurtehave

IMG_1409

IMG_1411 IMG_1418kunst af siv 

Oslo er en charmerende by bare at slentre rundt i så efter lidt aftensmad og et hvil tog jeg turen rundt om slottet, slotsparken, yderkanten af Frogner og derfra ned til Aker Brygge og Tjuvholmen hvor der er masser nyt byggeri som jeg ikke har set før.

IMG_1421IMG_1427IMG_1428IMG_1430IMG_1432    

Udsigten er smuk herudefra; på en regnvejrsaften som i mandags, smukkest ind mod byen. Fæstningen ser jo næsten oprindelig ud pakket ind i lidt regndis:

IMG_1437

2 meninger om “Og så var det oslo – dag 1

  1. Øv hvor træls med så mange mennesker på Munch museet, men heldigvis er der jo mange smukke steder i Oslo du kan besøge. 🙂

Der er lukket for kommentarer.