Mer oslo

Jeg kan ikke huske at have set Oslo Spektrum før, så det har jeg sikkert ikke. Jeg synes det er en pæn bygning  udenpå (indvendigt har jeg til gode til en anden gang) og gik rundt et par gange:IMG_1447IMG_1448 IMG_1449

Jeg spadserede herfra gennem Grønland over Akrobaten,IMG_1452 b64_1 akrobaten

( lille billede har jeg lånt på nettet )

 

 

 

 

ned mod operaen som jeg helt sikkert kun har set på tv. På vandsiden var udstillet en del masker og parykker fra forskellige operaer og mine billeder er ikke særligt gode af dem, men jeg syns det var lidt sjovt:IMG_1454

IMG_1456

 

 

 

 

 

 

 

Glas/spejlkunst og danskerbåten kommer i havn:IMG_1458 

På operaen er der så mange forskellige spændende vinkler at fotografere at det nærmest er umuligt (for mig) at finde den helt rigtige vinkel til at vise den smukke konstruktion frem på:IMG_1459IMG_1460 Små niveauforskelle – spændende skygger fra bygningen – blåblå himmel:IMG_1468 IMG_1472IMG_1471IMG_1474IMG_1477

Derefter fortsatte min tur mod Bygdøy.

8 meninger om “Mer oslo

  1. Jeg må altså til Oslo en tur, jeg har stadig til gode at se Operaen.
    Fede billeder du har skudt fra hovedstaden.

  2. Dejligt med en lille Oslotur; den by kender jeg slet ikke. Der ser ud til at være masser af moderne arkitektur/kunst og Operaen er fantastisk. Du har fanget mange (for mig) usete vinkler. Flot 🙂

    1. De sidste 15 – 20 år er der skudt moderne arkitektur op i Oslo. Jeg har selv et lidt blandet forhold til det men indrømmer at det både er flot og imponerende at gå rundt i 🙂

Der er lukket for kommentarer.