bygdøy

Fra Operaen går turen lige forbi og under eller en smule igennem Akershus Festning. En installation til minde om de jøder der blev deporteret under 2. verdenskrig var ny for mig:IMG_1482IMG_1483

Stærk symbolik.

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg ville egl ha taget båden fra Rådhuset til Bygdøy men det ville 600 andre mennesker også, så jeg gik og fik derfor set ham her:IMG_1488

      IMG_1489

 

 

 

 

 

IMG_1490 Han fik naturligvis en tyver og jeg fik et blink 😉

På Bygdøy sprang jeg vikingeskibene og Fram over og valgte Norsk Folkemuseum som jeg vist aldrig har besøgt før. 

Turen fra Operaen til Bygdøy havde gjort mig sulten så jeg startede med lidt frokost i godt selskab:IMG_20150707_111819

Og ellers var det bare at spænde  sandalerne ogspadsere rundt blandt de gamle bygninger fra alle efne af landet. Jeg lader billederne tale for sig selv 🙂IMG_1497IMG_1498IMG_1503IMG_1505 tre på stribe

IMG_1509IMG_1511IMG_1530IMG_1531IMG_1532 Utedo i flere etager

IMG_1533

Lidt danseunderholdning blev det også til. Først kommer mine billeder fra dagen sat sammen til en lille “film” og altså uden lyd og bagefter et lån fra Youtube, andre dansere men samme sted:

Hardangerdans 

4 meninger om “bygdøy

  1. Spændende sted du besøgte der.

    Jeg er ret imponeret over de gadekunstnere – eller hvad vi nu skal kalde dem – vi ser rundt omkring, ham du har fanget siddende ville jeg også ha’ stukket en mønt. 🙂

Der er lukket for kommentarer.