jeg tæller….

……ikke på knapper men på kalorier!!!!!

Onsdag sidste uge vågnede jeg op om morgenen og besluttede at jeg nu har brugt tid nok på at bilde mig ind at det er ok at have lagt omkring 20 kg på siden mit snart toethalvt år gamle rygestop. Selv mit selvbedrag kender sin grænse (åbenbart), godt hjulpet af sommerbillederne fra 2012, bare 3 år tilbage:

409618_351172518296579_585814344_n

603101_324783320935499_847594987_n

 

 

Mine kolleger syns jeg er lidt bims og at jeg ikke på nogen måde behøver slanke mig, men de ved jo heller ikke hvordan jeg plejer at se ud.  Men de der kender mig har nu ladet et par ord falde, Min mor ganske mange og ganske direkte, men lad os  kalde det moderlig omsorg og en del af kontrakten.

Nå, men det korte af det lange er at jeg altså har taget spiseskeen i den anden hånd og tæller kalorier på livet løs. Efter 5 dage er energiniveauet steget og jeg er ved at vænne mig til at spise 5-6 gange i døgnet, at registrere ALT jeg spiser og drikker og spise tonsvis af grønsager.

Jeg har feberfantasier om flødesaucer, kager og chokolade, men sidder stille og venter på at det går over og satser på at den craving vil blive mindre med tiden. Og en lille trøst er da at den mad jeg spiser nu faktisk er ret pæn:DSC_0088 

DSC_0089

DSC_0093

DSC_0096

Første mål er 10 kg ned !!!!!!!!!!!!!!!

7 meninger om “jeg tæller….

  1. Birthe Larsen

    Flot beslutning. Jeg hepper rigtig meget – billederne fra 2012 er rigtig gode at styre efter.

  2. Jeg hepper på dig, for 20 kg. kræver meget hep! Hvis jeg kan komme 6 kg ned til 90 kg. er jeg “tilbage til 1990” og det vil være en stor gevinst, men det er svært. Jeg kæmper, det der giver mest er en motionstur hver dag. Alle mulige varme og heppende ønsker sendes!!!

Der er lukket for kommentarer.