Street-art

Nogle syns det er svineri, jeg rangerer det. Tagging er irriterende og meningsløst og ofte ødelæggende. Noget graffitti kan være flot med farver og mønstre, men meget af det vi ser på tilfældige husmure og danske S-tog forstår jeg ikke helt. MEN så er der street-art, som vi har masser af i Stavanger. Især i den bydel  som er ret på den anden side af Bybrua fra mig.

IMG_1619 IMG_1620 IMG_1621 IMG_1624 IMG_1629 IMG_1630 Herunder et eksempel på “dum” tagging:

IMG_1625 Også en slags street-art; ihvertfald alternativ byggestil:

IMG_1622 IMG_1623

10 meninger om “Street-art

  1. Birthe Larsen

    Kunst afhænger ofte af øjet, der ser, men vi kan ikke blive uenige om, at der er megen grim graffiti/ tagging. Men de opstablede skurvogne er da heller ikke kønne.

  2. Noget af det er griseri, noget er kunst. Strengt taget er de ubehjælpsomme forsøg på udtryk en slags nutidens hulemalerier 😉 altså også en slags kunst, men så kan man jo skelne mellem god og dårlig.

    Jeg kan huske at have kigget over til dig på denneher webside mange gange hvor det var det samme solnedgangsbillede, men nu er der pludselig en halv snes eller flere spændende indlæg, som jeg ikke har set! Hvor er det godt at se billeder fra andre steder i verden!

    1. Forstår at det kan være vanskeligt at følge mine skriblerier når det er så tilfældigt om jeg skriver eller ikke. Så meget desto gladere blir jeg for en kommentar 🙂

  3. Jeg kan også snildt gå og beundre de dygtige kunstnere, der smykker byens ofte grimme betonvægge og husgavle, så de bliver spændende at gå og kigge på. S-togs-smørerierne kan jeg godt undvære.

  4. Det skulle være et arkitektfirma som bor og arbeider der. Hvordan så et helt arkitektfirma kan bo der ?? Muligvis er det et lille bitte firma 😉

    Er der kommet skurby på SAnkt Annæ Plads ?? Metrobygg eller ??

  5. Jeg er helt enig med dig, der er superflotte graffitimalerier rundt omkring, men tagging er grimt og uacceptabelt.
    Hehe.. du beviser lige at skurbyer kan være fine, dem jeg kan se her på Sankt Annæ Plads kunne godt lære lidt at dem du har skudt her. 🙂

Der er lukket for kommentarer.