Synd og forladelse

I går morges havde jeg klaret mit første delmål på minus 10 kilo. I dag har jeg ikke!!! Det irriterer mig grusomt at straffen falder så prompte når jeg synder. I går syndede jeg lakridser. Søde bløde lakridser. Behøver jeg sige at jeg eeeeelsker søde bløde lakridser.

Og jeg syndede jo bare fordi jeg egentlig syns jeg havde fortjent det. Svømning om onsdagen, masser af kilometer i benene og første delmål nået næsten 3 uger før tid. Og det har jeg grundet lidt over hele formiddagen, samtidig som jeg har forsøgt at beslutte om jeg skal teste mit temperament og gå i svømmehallen i dag (med garanti for myriader af børnefamilier) eller ta på de gode løbeskoene og sætte ny Hundvåg-rundt-rekord (der blir ikke tale om løb, men gå-virkeligt-hurtigt). Jeg beslutter stadig, og mens jeg gør det, står dagens middagsret i ovnen  —  tomatpai (331 kcal pr portion)  — så jeg ikke senere blir fristet til at nøjes med kiks eller andet dumt (lakridserne er altså væk). IMG_1676

Grunderiet munder ud i den barske erkendelse at det, denne hersens kur handler om, er at ÆNDRE kostvaner. At det skal blive godt at leve magert, fiberrigt og grønt RESTEN AF LIVET !!!!!!!!! Jeg kan helt åbenbart ikke være ikke-ryger uden også at spise mere end fornuftigt. Ikke uden at blive fed.

Og denne kursændring skal bare på plads, for jeg har faktisk ikke lyst til, med jævne mellemrum, at skulle leve af 1300-1400 kcal om dagen. Det er altså ikke ret meget.

I går gik jeg til Stavanger. Det er næsten blevet fast lørdagsrutine. Dels skulle jeg på biblioteket og aflevere en stak bøger jeg alligevel ikke orker at læse, dels ville jeg se det nye madmekka i Stavanger; Mathallen. Det har været meget omtalt og i spænding ventet af mange.DSC_0136 DSC_0137Mit billede gir ikke det bedste indtryk men der var virkeligt mange mennesker. Og på typisk norsk også mange barnevogne og klapvogne som skulle passeres og som, naturligt nok, stoppede al traffik både frem og tilbage på den ikke særligt brede midtergang. Mit superkorte besøg er derfor sikkert ikke helt retfærdigt. Umiddelbart så jeg ikke varer som jeg ikke kunne købe oppe i byen, og priser fandt jeg slet ikke og det gør mig altid lidt nervøs. Men nu har jeg set stedet og går nok også i fremtiden til min udenlandske grønthandler som jeg plejer.

Gårsdagens frokost/lunsj  —  jeg skulle jo nok ikke have spist pastasalaten:DSC_0139 Jeg ville også have været i biffen og se den nye norske storfilm Bølgen, men så købte jeg en mikrobølgeovn og den orkede jeg ikke slæbe med på Kino. Filmen må vente.

14 meninger om “Synd og forladelse

  1. Jeg er vildt imponeret af din målrettethed, men det er da enormt ærgerligt, at de lakridser (eller hvad det nu, er der har drillet) ødelægger din fornøjelse ved at have ‘sejret’ så hurtigt. Jeg hepper og tror på, at du kan, hvad du vil. Du skal nok nå det – og så skal du finde et fornuftigt leje i hverdagen, så der også bliver mulighed for lidt lakrids.

  2. Giv du bare dig selv syndsforladelse. Det er pokkers ærgerligt at lidt synd hævner sig med det samme, men på den lange bane er det altså godt gået, at du allerede har smidt 10 kilo, og man kan jo se det quinde.. 🙂

    1. Gjort!! Og tak 🙂
      Og så har jeg meldt ind på programmet for de næste 15 uger og de næste 10 kg……så ser vi hvor enkelt det går med 3 festlige lejligheder i perioden 😉

  3. Jeg synes det er flot gået, at du har tabt 10 kilo, men kan også godt forstå, at du ærgrer dig over ikke at kunne tillade dig at give dig selv en belønning.

  4. Jeg forstå såmænd godt at du ‘hænger lidt med hovedet’ men det er nu alligevel flot klaret, dit vægttab.
    Når du vejer dig hver dag, har du vel også opdaget at det svinger lidt op og ned, så hvis du kun hele tiden tog udgangspunkt i en ugentlig vejedag, så ville det nok være mere reelt. Ved daglig vejning, kan man skiftevis rose og sparke sig selv, og desværre var det sparket du fik på det magiske delmål.
    Jeg vil alligevel ønske dig tillykke, og synes det er godt gået.

    1. Jeg er nu også helt godt tilfreds med at første halvdel er gået sådan forholdsvis let. Jeg trives med sparkene…..bliver der for mange roser falder jeg af på den 🙂

  5. Jeg kan ikke huske om du har haft billeder af din udenlandske grønthandler – sådan en havde vi, nu har vi ikke mere ham. Jeg har set hans barn blive mobbet af en meget aggressiv dansker og hans butik blev gentagne gange ødelagt – skrækkeligt!

    Men Netto og især Kvickly har gode grøntsager 🙂 Jeg vil tage et billede en dag 🙂

  6. Jeg bliver helt bekymret, for jeg kender udmærket godt problemet. Jeg kan simpelthen ikke tåle at spise så meget som før. Jeg var lige kommet 3 kilo ned, og så gæster, middag, og rester, som *skulle spises*! 🙂 3 kilo opigen.

    Men jeg er stædig, jeg har allerede smidt 2. Man skal lige huske – jeg skal i hvert fald lige huske – at mavens fyldningsgrad tæller med på vægten, og vædskebalancen eller antal liter man ophober. Det siges at de første 2kg er lette, for det er næringsoverskud i leveren, som ryger – jeg er ikke sikker på at det er rigtigt.

    Men min fætter har fundet en metode, som virker. De spiser ikke stort måltid hver aften. Hvis man vil reducere vægten kan man – jeg – spise gulerødder og/eller salat hver anden dag.

    Jeg nægter at tælle kalorier! Men gør det jo alligevel lidt, og det er nok trods min modvilje det mest effektive. Hvis der er en god middag forude, kan man måske bruge min fætters regel om at undlade eller neddrosle nogle måltider. Men alt det ved du godt – det er bare en kommentar fra én her på den anden side af Kattegat 🙂 Håber du har det godt !!!

    1. Jeg er nødt til at tælle. 20 kilo er en del at skulle af med.
      Jeg tror at hvis jeg kun vejede mig en gang ugentlig som anbefalet, s havde jeg muligvis slet ikke opdaget det. Men jeg vejer hver morgen for jeg har brug for den pisk det er at se “straffen” med det samme. 🙂

Der er lukket for kommentarer.